logo restauracji

Loga restauracji – o czym trzeba pamiętać?


Loga restauracji pozwalają na skuteczne wyróżnienie się na rynku oraz budowanie rozpoznawalności marki. Projekt logo istotny jest w wielu branżach i jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. Przeczytaj artykuł i dowiedz się szczegółów. 

Logo restauracji – co trzeba wiedzieć? 

Logo restauracja powinno wyróżniać się na tle innych, ponieważ obecnie jest bardzo duża konkurencja wśród gastronomii. Decyzja konsumenta, które miejsce wybrać zwykle zależy od aspektów wizualnych. Dobrze zaprojektowane logo restauracji przyciąga potencjalnych klientów i zachęca do skorzystania z usług danego lokalu. Poza estetyką projektowanie logo musi skupiać się na identyfikacji wizualnej gastronomii, czyli na nazwie, kolorystyce, opakowaniu czy menu. 

Identyfikacja wizualna restauracji jest zespołem działań, które zmierzają do stworzenia spójnego oraz rozpoznawalnego wizerunku restauracji. W identyfikację wizualną wchodzić mogą takie elementy jak: logo, kolorystyka, sposób prezentowania oferty czy wizualizacja potraw. Te działania dążą do tego, by stworzyć jednolity i charakterystyczny wizerunek, który pomoże klientom skojarzyć daną restaurację. Takie działanie jest ważne ze względu na budowanie marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności i przyciągnięcie nowych klientów. 

Identyfikacja wizualna restauracji – na czym polega? 

Identyfikacja wizualna restauracji składa się z kilku kluczowych elementów, które tworzą jej wizerunek oraz pomagają ją rozpoznać. Zawiera ona takie elementy jak: 

  • własne logo restauracji – czyli charakterystyczny znak, który umieszczany jest na materiałach reklamowych, ma on pomóc zapamiętać daną restaurację, 
  • menu – są to najważniejsze materiały restauracji, które wykorzystywane są przez gości restauracji,
  • kolorystyka –  bardzo często zdarza się, że określone kolory są kojarzone z daną restauracją i stosowane w jej wizerunku,
  • wizualizacja potraw – zdjęcia bądź rysunki potraw są często umieszczane w menu, aby pokazać klientom jak wygląda dana potrawa,
  • opakowania – w niektórych restauracjach można spotkać opakowania na jedzenie bądź różne gratisy,

 Jak powinno wyglądać logo restauracji ? 

Logo restauracji powinno mieć parę cech, powinno być proste do zapamiętania oraz powinno mieć prostą formę. Powinno być czytelne zarówno w dużych jak i małych rozmiarach. Niezwykle ważne jest też to, by logo odzwierciedlało charakter danego miejsca i wpisywało się w styl danej restauracji. Powinno mieć też swoją unikalną formę, aby łatwiej było odróżnić je od innych restauracji.     

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *